Kronen Vanløse

Sund mad i 2019

1. januar 2019

4 sunde spisevaner til 2019

Tænker du også over, hvordan du kan få en sundere livsstil i 2019? Vi har samlet et par simple tips her, som måske kan få dig godt på vej. Godt nytår!

SPIS MERE PROTEIN

Protein er meget vigtigt for din krop. Vi bruger det til at vokse, reparere og vedligeholde cellerne i kroppen, og så er protein også vigtigt for vores knogler og muskler. Men hvordan kan du få mere protein i din diæt? Brug masser af æg, kylling, linser eller fisk i din madlavning!

START DAGEN MED EN SUND MORGENMAD

Din morgenmad er et af dagens vigtigste måltider! Når det nye år rigtigt kommer igang, er det alt for nemt at bare smutte ud af døren uden at have spist, og således få startet dagen på den helt forkerte måde. Man behøver ikke at genopfinde den dybe tallerken. Noget så simpelt som en portion havregrød eller muesli med skyr giver din mave en fantastisk start på dagen. Måske har du tid til lidt mere? Lav en lækker juice eller smoothie. Du kan finde blendere og slowjuicere hos Sinnerup, Føtex og Imerco.

VÆR KREATIV I KØKKENET

Det bedste ved at spise mad lavet fra bunden er, at du ved lige præcis hvad der ligger på din tallerken. At lave maden selv, betyder at du ved at du får al den næring du skal bruge. Så kan du også snyde med bedre samvittighed, og spise ude – har du besøgt vores restauranter Burger Garage og Coco Clementine på første sal endnu?

HOLD EN KØDFRI DAG HVER UGE

Hvis du er kødspiser er det nemt at falde i fælden med at spise kød hver dag. For selvom kød kan være en sund del af din diæt, skal du også huske at sørge for at du får masser af sunde grøntsager. Hvad med at gøre en uge hver dag, fx onsdag, til helt kødfri?